رد کردن لینک ها

فناوری سیستم ذخیره یخ در صنعت سرمایشی و تهویه مطبوع

فناوری سیستم ذخیره یخ (Ice-bank) در صنعت گرمایش/سرمایش، یکی از مهم ترین دستاوردهای نوین در این صنعت بوده است

سیستم هایی سرمایشی، مخصوصا چیلرها، با مصرف برق بالا هزینه های بالایی بر مصرف کنندگان تحمیل میکنند، و خصوصا در ساعات پیک مصرف در فصل گرما توان بسیار زیادی را از دولت برای افزایش بار نیروگاهی مطالبه می کند.

به طور خلاصه باید بگوییم که فناوری سیستم های ذخیره یخ ازساعاتی که بار انرژی کمتر است بهره می‌برد. زمانی که هزینه انرژی کمتر است، شروع به تولید یخ و سپس ذخیره سازی آن در بانک یخ خود میکند و در ساعات پیک تقاضا، زمانی که نرخ برق بالاست، سیستم تهویه مطبوع به استفاده از سیستم ذخیره یخ خود میپردازد. این روش هوشمندانه بار بر سیستم را کاهش داده و به آن اجازه می‌دهد که به صورت کارآمدتری اجرا شود و انرژی کمتری مصرف کند و نهایتاً قبض‌های انرژی را کاهش داده و به محیط زیست سبزتر کمک می‌کند.

سازه های آرمانی در تلاش برای یافتن و عرضه راه کارهای موثر و پایدار در صرفه جویی انرژی و هزینه در زمینه تهویه مطبوع سرمایش/ گرمایش، با بهره گیری از تلاش متخصصین در یکی از زیرمجموعه های تولیدی خود، فرادید صنعت آرمانی، در تولید سیستم ذخیره یخ (Ice-bank) پیشتاز بوده است و در چندین پروژه اقدام به تولید، نصب و راه اندازی آن نموده است و با ادغام این فناوری‌های نوآورانه، نه تنها مصرف انرژی را کاهش پیدا می‌دهیم، بلکه گام‌های مهمی در راستای آینده پایدارتری نیز برمی‌داریم.

به گفتگو بپیوندید